Hong Kong

27 november 2012

Zondag 25 november
Gisteravond kwamen we om rond 21.30 uur aan in Hong Kong. Moe van onze vlucht en het tijdsverschil hebben we de taxi genomen naar ons hotel. Ons hotel bevindt zich op Hong Kong Island in de buurt van het Centre. Het hotel is verder keurig, we hebben een mooie kamer met uitzicht over de haven van Hong Kong.
Na een goede nacht en een stevig ontbijt zijn we de stad in gegaan. Onze dag begon met regen en mist. We besloten om langs het water te lopen naar de pier waar de ferry naar de overkant gaat. Als je in Hong Kong bent moet je de star ferry genomen hebben, dit hebben we da ook gedaan. Aangekomen aan de overkant hebben we wat winkelcentra bezocht en zijn doorgelopen naar de Avenue of Stars. Helaas was het uitzicht wat minder vanwege de mist en regen en zijn dan ook snel verder gelopen. We hebben vervolgens wat rond gelopen in het winkelgebied wat zich hier bevindt en zijn daarna met de start ferry weer terug gegaan naar Hong Kong Island. We waren zo ontzettend moe van de vlucht en alle indrukken dat we lekker terug zijn gaan lopen naar ons hotel. Aan het eind van de middag zijn we weer op pad gegaan. We hebben de tram gepakt richting The Peak te gaan, daar aangekomen lag deze nog steeds in de mist. We besloten daarom om wat eten te halen en met de star ferry weer naar de andere kant te gaan. Elke avond is er een licht show in Hong Kong en deze wilden we natuurlijk graag zien. We waren er ruim op tijd en dat was maar goed ook want het was onwijs druk. De show was verder niet heel bijzonder, klein minpuntje was alleen dat we de verkeerde les op onze camera hadden zitten waardoor we eigenlijk geen foto’s konden nemen (luxe probleem). Na de licht show zijn we weer terug gegaan naar Hong Kong Island met de star ferry en zijn we lekker gaan lopen naar ons hotel.

Maandag 26 november
Na een heerlijke lange nacht geslapen te hebben werden we wakker in een DROOG Hong Kong. Na ons ontbijt genuttigd te hebben zijn we weer op pad gegaan. Vandaag zijn we op Hong Kong Island gebleven. We hebben de tram gepakt naar Times Square, het grootste shoppingcenter van Hong Kong. We hebben hier lekker rondgestruind en zijn erna de wijk er omheen verder gaan verkennen. We hebben vervolgens in de middag de tram weer gepakt richting The Peak, deze was namelijk uit de mist. We hadden een return ticket met The Peak Tram, wat een leuk ritje was dit. Het is een enorm steile route omhoog waar je tijdens de rit al mooi uitzicht hebt over de stad. Boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Inmiddels weer beneden aangekomen zijn we weer verder gaan ‘winkelen’. In Hong Kong hebben ze sinds augustus ook een filiaal van het bekende merk Abercrombie en Fitch. Dit merk staat bekend om zijn mannelijke modellen die in de winkel staan met een ontbloot bovenlichaam. Dit wilden we natuurlijk ook even zien, echter viel dit vies tegen. We hebben wel geteld één man gezien met een ontbloot bovenlichaam en de rest stond dik ingepakt met winterjassen aan in de winkel. Jelmer is gelukkig wel geslaagd en neemt dus weer extra kleding mee naar huis. Onderweg naar het hotel terug zijn we nog langs de  Man Mo Temple geweest waar de lucht van de wierook je buiten al tegemoet komt. Aan het eind van de middag kwamen we aan in het hotel, even een uurtje uitgerust en daarna weer op pad gegaan. We wilden weer naar The Peak toe, dus hebben we de tram weer gepakt om daar te komen. The Peak lag net in de mist maar we hadden onze kaartje van vanmiddag nog en zo Hollands als we zijn wilden we proberen om met dezelfde kaartje weer naar boven te gaan. Dit ging helaas niet door, de Chinezen zijn toch slimmer dan we dachten. We besloten om dan maar niet te gaan aangezien hij in de mist lag. We besloten om weer met de star ferry naar de overkant te gaan om nu mooie foto’s te kunnen maken van Hong Kong Island by night. Dit is gelukkig gelukt en als bonus konden we weer de lichtshow zien. Vervolgens zijn we weer met de star ferry terug gegaan naar Hong Kong Island om weer lopend naar het hotel te gaan.

Dinsdag 27 november
De allerlaatste dag van onze reis is aangebroken, wat is de tijd snel gegaan. We hebben lekker rustig aan gedaan vanmorgen. Na het ontbijt hebben we de boel ingepakt en hebben nog even genoten van ons uitzicht over Hong Kong. Om 11.30 uur hebben we uitgecheckt en zijn we de stad weer ingegaan. We hebben de metro gepakt naar Mong Kok om daar de winkels te bekijken. Het weer zat ook vandaag niet mee, voornamelijk regen en mist. We zijn al lopen langs allerlei winkels gegaan. Zo zijn we langs de Jade Market gelopen, hier waren we zo weer weg, wat kunnen sommige vrouwen opdringerig zijn. Kwamen we in een straat met allerlei keuken artikelen terecht. Hier hebben we tussen staan neuzen en het een en ander meegenomen. Aan het eind van de middag kwamen we aan bij de star ferry die we voor de laatste keer gepakt hebben naar Hong Kong Island. Uiteindelijk kwamen we om 18.45 uur aan bij het hotel waar we onze bagage hebben opgehaald en een taxi hebben gepakt naar het vliegveld.

Op dit moment zitten we te wachten op onze vlucht. Helaas hebben we normale stoelen waardoor Jelmer erg krap zal zitten. We zullen 13 uur lang moeten vliegen waarna we zullen landen op London. Vanaf hier vliegen we naar Amsterdam waar we om 09.00 uur woensdagochtend zullen landen.
We kijken er naar uit om iedereen weer te zien maar vinden het erg jammer dat onze avontuur erop zit. Wat hebben we genoten !!!